یکی از دوستان در مورد اینکه گفتم خاک آبرو هست نظر جالبی دادند . . . حالا بخونین ببینین :
<> : چه کسی گفته است خاک نشانه ی ابرو است/چندنفر نشسته بودند پیامبر وارد اتاق شدنشست در اول صحبت پیامبر برای امتحان سوال کردخود رامعرفی کنید همه میگفتند نامم فلان وپدر وخاندانم فلانندوفلان کاره اندتااینکه نوبت به سلمان رسید گفت خدای یکتا خدای من قران کتاب وبرنامه ی زندگی من ,پیامبرفرمود سلمان کلامش درست است /جوری صحبت میکنیدکه همه ی ابرو رادر ان میبینید درست نیست ابرو در اطاعت خداست باید بااقای یوسیفیان در میان بگذاریدمگر ماچکاره ایم که دفاع کنیم باید کار ازطریق قانونی انجام بگیردیاعلی
جواب بنده حقیر : ما مردم آملیم و قطعاً به ما هم ربط دارد و اینکه ظاهراً مسئولین در خواب هستند و یک نفر باید آنها را بیدار کند.
جالب این هست که ایشون بعد از نظر قبلی این را هم به بنده گفتند :
درضمن بچه ی نیاک هستی خودتو بیشترمعرفی کنبنده : ایشون که از مذمت اصل و نصب حرف زدند چه طور شد که از طایفه و طایفه بازی حرف زدند ؟
حالا جوابیه بنده در ورد اینکه ایشان با حرف پیامبر دفاع از خاک را مزمت کردند :
شما که حفاظت از خاک را با کلام پیامبر مکرم اسلام مذمت کردید چرا خودتان از طایفه و طایفه بازی دم زدید چیزی که هم اکنون آمل از آن ضربه میخورد بنده خودم از لاریجان آمل هستم ولی وقتی میبینم طایفه ها در ماه محرم حرف عالم شهر خود را نادیده میگیرند و علم های آهنی را به خیابان ها می آورند دیگر جای گفتن نام طایفه نمی ماند. مگر نه اینکه عالم شهرمان حضرت آیت الله جوادی آملی هر ساله میگویند این علم ها را به خیابان ها نیاورید ولی میبینیم که این طایفه های مختلف هستند که علم ها را می آورند. در این چند سالی که مردم ساکت بودند اراضی زیادی از آمل جدا شد که اگر ادامه پیدا کند دیگر امتیازاتی که آمل در حال حاضر دارد باقی نمی ماند. مثلاً بزرگترین قطب برنج مازندران هستیم، این به خودی خود باعث می شود که تصمیمات مربوط به این بخش در آمل انجام شود و منجر به احداث مرکز تحقیقات در آمل شود ولی اگر آمل کوچک شود و زمین های کشاورزی آن کم شود چه؟ تعداد نمایندگان آمل در مجلس کم شود چه؟ یا اینکه نماینده محترم پشتوانه جمعیتی نداشته باشد چه؟ از پیامبر گفیتید که ایشان دفاع از خاک را مذمت کردند آیا این برداشت شما بود؟ باید بدانید که پیامبر گفتن اصل و نصب یعنی همان چیزی که شما در نظر دومتان ذکر کردید را مذمت کردند حالا به این مورد توجه کنید : مگر این حضرت فاطمه نبود که خطبه فدکیه را خواند؟ آیا منظور حضرت فاطمه فقط خاک فدک بود یا آبروی اسلام ؟ ولی مردم نادان عربستان فکر می کردند که حضرت حرص مال و خاک دنیا را می زند ولی نمی دانستند که منظور حضرت چه بود؟حرف هایی که شما زدید نشان دهنده این است که ما باید حرفی نزنیم تا شهرهای اطراف آمل را تکه تکه کنند. به مسائل با دید بازتری نگاه کنیم بهتر است.
در ضمن یکم تعصبمون رو بالا ببریم چون آمل ازین بی تعصبی هم خیلی ضربه میخوره که فکر میکنم ریشه های این بی تعصبی باز در همون طایفه بازی ایجاد میشه.
حالا اگر به شهر بقل دستی خود نور نگاه کنیم چه؟؟؟؟؟؟
تابلوی بخش بلده رو در منطقه استحفاظی آمل (هردورود) نصب کردند. فکر میکنی اونا نمیدونن هردورود جزء آمله ؟؟ نه میدونن ولی اگه ما ساکت باشیم به آرامی اونجارو هم تسخیر میکنن و فردا هست که بگن جاده هراز مال نور هست (هراز همیشه مال آمل بوده و خواهد هست ان شاء الله) و تمام تاریخ آمل رو زیر سؤال ببرن
چرا نباید از عالمان شهرمان بگوییم چرا نباید از دارایی های شهرمان بگوییم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما از حرف پیامبر برداشت دیگری را گرفتید همینو بس و همین گوشه نشینی هاست که یک شهر را ضعیف میکنه.
جا داره از روابط عمومی شرکت کاله تشکر کنم چرا که تعصب این فرد از مسئولین بیشتره و همیشه تابلوهای بزرگی رو هم برای تبلیغ خود و من فکر کنم بیشتر برای آمل در جای جای محور هراز و نرسیده به شهر آمل نصب میکند... چرا مسئولین شهری یا فرمانداری محترم تابلوهای به شهر خوش آمدید را در امام زاده هاشم یا ابتدای ورودی های شهرستان آمل نصب نمیکنند در حالی که شهرهای دیگر حتی وارد منطقه استحفاظی ان شهر نشده تابلوی خوش آمدید را میبینید حالا شهرداری با تابلوهای کوچک خود در انتهای بلوارها ............... مثلاً خیابان شیخ فضل الله تابلو را دقیقاً بعد از پایان بلوار نصب کردند. هر کس نداند فکر میکند از آن به بعد شهر نور است چون خود من چندین مرتبه به این مسئله برخورد کردم و میدیدم افراد بی خبری را که فکر میکردند از آن به بعد جزء نور است به همین راحتی.............. یا تابلو نصب نکنید یا اگر نصب میکنید آبرومندانه باشد یعنی اول فرمانداری یا هر نهاد مسئول دیگر تابلو را در دوردست( مرز شهرستان) نصب کند حالا شهرداری اگر خواست در منطقه شهری تابلو نصب کند، محل اشکال نیست.
نظرات شما عزیزان:
|